2011-06-12

you bring the sun out


Åh, finaste syster student var så magisk!

Först var det morgon och jag hjälpte henne att göra sig i ordning, fotograferade henne i trädgården och skjutsade in henne till champangefrukost och skrik på stan.

Efter en massa matlagning och fix var det dags för utspring och vi åkte in till Lund hela familjen plus kusin Maggi, moster Gunvor, morbror Bernt, kusin Anna-Lena och Emelie. Jag grät och kramades och skrattade. Dessutom hade hon fått stipendium för en av de fyra med bäst betyg i årskursen. Stolt storasyster!

Sen skulle hon åka flak. När hon var färdig körde jag runt henne i bilen en stund och vi skrek och lyssnade på hög musik och peppade. Olivia och Mirjam var också med då. Så sjukt roligt!

Vi kom hem till Sandby vid halv åtta och hälsades av studentsången och ännu fler glada människor. Resten av kvällen bestod av goood mat, prat, skratt, springa runt och fixa, glädje och en alldeles strålande vacker studentsyster. Mot slutet visade jag även upp en koreografi som jag gjort bara till henne. Den var till låten "lär mig om" med Laleh. Första gången jag koreograferar ett solo! Älskar att uttrycka mig med dans och syster blev så glad.

Ännu senare kom partymusiken igång och vi dansade och badade vattenspridare på fotbollsplanen utanför.

Wow, bästa dagen, var typ som att uppleva sin student igen! Älskar dig syster, det vet du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar