2012-05-17

allt som vi sa då tänk att man kunde säga så


Jag är hemma igen. Kom hem i tisdags kväll egentligen, men behövde landa lite först. Sova utslagen i min säng som aldrig känts så mjuk innan i tolv timmar i sträck. Äta mackor med bregott, skinka ost och grönsaker. Sådant man uppskattar när man kommit hem. Duscha i sin dusch. Få slänga papper i toaletten. Ha ett kylskåp.

Jag tycker alltid det är lite jobbigt att komma hem efter lång tid. Det blir en sådan omställning och jag känner mig liten, sårbar och förvirrad. Men jag vet att det är så nu, så försöker att inte ta så allvarligt på det. Bara ta hand om mig själv, göra det jag mår bra av. Långsamt smälta intryck. Tusen tankar och känslor.

Har varit mycket med min Emelie också. Igår låg vi i min soffa med tända ljus och musik och pratadepratade om allt vi inte hunnit prata om. Idag var vi i stan, fina lilla Lund. Fikade med Anisa tills hon skulle till tåget och satt sedan kvar själva någon timme.

Nu på kvällen har min familjs bästisfamilj Mattssons varit här. Fint att få träffa dem igen! Kramas och prata ikapp mig lite med Louise i min soffa. Bästa pratar-soffan.


6 kommentarer:

  1. Välkommen hem :D Hoppas att du hade en fin resa i Indien :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var världens bästa resa! :D

      Radera
  2. åh fint! Vad mysigt det låter att vara hemma och träffa Mattsons, och Emelie och Lund och mackorna och allt. Blit avundssjuk nu. Och jag förstår vad du menar med toalettpappret. Bara det är ju en stor lättnad att slippa. älskar dig allra roligaste, snyggaste syster. Du kommer bli glad igen snart. Lagom tills jag kommer hem så du får trösta mig istället. Bra tajming. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, så lång tid tog det inte :) Nu är jag glad för jag är på bästa stället : Götabro! saknar dig <3

      Radera
  3. Jag har tipsat din fina blogg på min blogg :)
    http://bibelaventyr.blogspot.se/2012/05/bloggtips-acupofh.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så otroligt mycket!! Så fint av dig :D

      Radera