2012-10-25

höstens sista vindar blåste löv som irrbloss kring ditt hår


Har varit ledig för tredje dagen idag och haft det riktigt fint. Gick upp ganska tidigt och tog mig in till stan för att äta frukost med Anna. Vi är kompisar genom Emelie men har aldrig umgåtts själva innan. Mycket trevligt var det i alla fall! Vi åt bullar med ost och drack te på mormors bageri i någon timme innan hon skulle iväg till jobbet. Då tog jag en kopp te till och satt kvar en stund och skrev och läste. Älskar känslan av att skriva på café. Hela romantiken i det.

Men snart var det dags att gå vidare. Jag skulle nämligen äta lunch med sjukt söta Amanda.Vi åt pasta med god sås på en italiensk restaurang och delade på en chokladtårta till efterrätt. Sen skulle hon plugga till ett matteprov så då åkte jag hem. Mätt och glad.

Bra grej med att många har flyttat är att jag får komma på folk att träffa som jag inte brukar umgås så mycket med. Jättekul ju!

Resten av dagen har jag powernapat lite för länge, skickat in min första bildredigeringsuppgift och pratat med Mirjam på telefon. Bra,bra.

godnatt med er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar