2013-07-28

my soul will rest in your embrace

Något av det bästa jag vet är att gå promenader med Gud. Bara skala av allt annat, låta tankarna flyta ut över landskapet. Plocka en stor blombukett, sitta på favoritstenen i Fågelsångsdalen och läsa Bibeln.

Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Ty den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer. Och jag såg den heliga staden, det nya Jerusalem, komma ner ut himlen, från Gud, redo som en brud som är smyckad för sin man. Och från tronen hörde jag en stark röst som sade: "Se, Guds tält står bland människorna, och han ska bo ibland dem, och de ska vara hans folk, och Gud själv ska vara hos dem, och han ska torka alla tårar från deras ögon. Döden skall inte finnas mer, och ingen sorg och ingen klagan och ingen smärta skall finnas mer. Ty det som en gång var är borta." Och han som satt på tronen sade: "Se, jag gör allting nytt."
Upp 21:1-5

1 kommentar:

  1. Åhhhh så fint :D Du är en duktig fotograf Marlene!

    SvaraRadera