2013-08-26

nytt

Jag sitter här på mitt nya rum i min nya stad. Äter fil med hemmagjord musli, egenbakat filmjölksbröd och dricker te. Jag var lika fixig igår som jag drömt om att jag ska vara. Bakade bröd, lagade soppa, frös in kikärter och kidneybönor som fått ligga i blöt. Snart ska jag gå ännu ett steg in i det nya, börja skolan. Logopedprogrammet här i Göteborg som är på fyra år. Så om allt blir som jag tror nu stannar jag här länge. Blir student. Kallar proven för tentor, lektionerna för föreläsningar och kanske till och med mina klasskompisar för kursare fast det låter så fult. 

2 kommentarer:

  1. Jag gillar dig, för du är så söt och så satsig och så fin och så bra och sådär. Saknar dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. men åh<3 Dig kan man väl gilla trots att du är en banan!

      Radera