2014-02-18

kärleksdag i huvudstaden

I helgen var jag ledig från FunkyKidz så passade på att åka till Stockholm och Uppsala för att hälsa på vänner. Kom fram till Stockholm torsdag kväll och åt mat och spelade bohnanza hemma hos Mirjam och Carl. Efter en natt där jag sov helt utslagen i deras mjuka soffa begav sig Mirjam och jag in till stan. 
Men först spanande vi in secondhandutbudet i Älvsjö där de bor. Jag hittade en mörkblå skjorta med vita prickar i den här affären där det bara spelades dansbandsmusik med tveksamma texter.
 Sen tog vi pendeln till Södermalm och jag bara kände att fy vad vackert Stockholm är egentligen.
 Vi tittade i fler secondhander och i inredningsbutiker med afrikanskt tema.
Sen gick vi vidare längs med Götgatan och hittade till Emmaus som hade plastblommor i hela taket på väg ner till butiken. Dock hade vi blodsockerfall och stannade bara en stund innan vi gick på café och åt mackor.
 På torget delade de ut rosor för det var ju alla hjärtans dag.
 Så hade Carl slutat jobba och vi mötte upp honom för att gå på konditori.
 Jag drack supergod varm choklad och Mirjam och Carl åt kakor och drack kaffe.
Sen åkte vi hem till lägenheten och lagade mat innan jag skulle åka vidare till Uppsala. Så fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar