2014-03-02

all the heartbeats are broken, all sentences too short

Jag har inte ätit hemmagjort sushi sen i somras så tyckte det var dags nu. Igår samlades vi ett gäng Götabro-kompisar i Rebeckas kök och kokade det perfekta riset (med hjälp av denna guide, vi använde grötris och det funkade jättebra), hackade, rullade och skapade. Det blev precis som sist hur mycket som helst! Vi åt och pratade och tiden gick alldeles för fort för snart var det dags för mig att åka hem och sova för att orka jobba.
Och nu sitter jag här. Vid skrivbordet och äter överbliven sushi med soyan och wasabin i en blommig kopp. Har jobbat idag och fått värsta glädjeboosten av mina funkykidsbarn. Bästa jobbet alltså! Också har jag varit i kyrkan. Har börjat gå i United-kyrkan, en ganska nystartad församling här i Göteborg. Den är lite mindre och jag trivs bra än så länge.

Om ni ser skillnad i bildkvalitet så beror det på att jag lyckats bli av med min systemkamera. Antingen på bussen, eller på centralstationen. Det suger, särskilt eftersom jag precis satt på det nya objektivet och allt. Så jag har verkligen fått mig en prövning när det gäller att inte bry mig om materiella saker. Ett stort plus är att jag har världens bästa syster som direkt när hon fick veta om detta genast sa att jag kunde få hennes kamera som hon ändå inte använder. Tills jag hämtat upp den därhemma blir det kompaktkamera ett slag, lite kul det med ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar