2014-07-13

Jag vänder mig om, hon bara ler, allén är inte så dålig ändå när du går bredvid

Under midsommar följde jag med Ylva och ett blandat gäng med folk hon kände och inte kände på paddling på västkusten. Vi hyrde kajaker i Marstrand och paddlade till Lilla Dyrön. När vi fått upp tälten blev det midsommarmiddag i form av grillspett. 
 Efter frukost morgonen efter paddlade vi på dagsutflykt till fina Åstol.
Det regnade så vi gick på café och drack varmt kaffe. Så skönt att komma in i ett riktigt hus efter ett dygn av tält, fleecetröja och lägereld.
 Kan inte kalla mig djurälskare, men med flytväst är de ändå inte så dumma.
 Vi gick bort till bryggan för att laga mat.
 Medan dagens matlag satte igång var vi några som gick en promenad.
 På vägen hittade vi minigrodor.
 Och skarven mellan regn och sol.
 Jag flätade en prästkragskrans och tog av regnjackan och allt kändes plötsligt lite midsomrigare.

1 kommentar: