2015-09-23

Stockholm, du håller mig så hårt

I helgen har jag hälsat på min oerhört fina syster i huvudstaden. Sent på fredagskvällen rullade jag in min lila rullväska i hennes korridorsum. Vi åt knäckebröd med cream cheese i köket och Annie berättade om sociallagar med brinnande intresse och använde nya universitetsord som "primerade". Sen somnade vi på hennes rum, hon i sängen, jag på en luftmadrass av den där superhöga sorten.  
Nästa morgon gjorde vi oss i ordning och åkte tunnelbanan till Rådmansgatan. Älskar kaklet och typsnittet!
Hon hade laddat in pengar på sin Espresso House-app så vi jobbade stenhårt på att utnyttja alla erbjudande. Det blev grillade mackor, två till priset av en, till frukost.
Sen gick vi bort till Stadsmissionen och beundrade husens fantastiska färgskala medan vi väntade på att det skulle öppna.
 På väg mot fler second hander gick vi in i en kyrka med såhär fina takmålningar.
 På Myrorna köpte Annie ett album och en bricka.
Efter att ha gått i några andra butiker utnyttjade vi ännu ett app-erbjudande, fast denna gången från Rabble. Två 10-bitars sushi för 119 kronor. Ett kap ju. Vi åt flera portioner misosoppa och jag visade henne Snapchats nya funktioner.

Vi gick i några affärer till och åkte sen hem. Handlade. Lagade bakad potatis med egen skagenröra till middag och kollade på en film. Fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar