2016-05-06

Vi kommer alltid ha Paris

Och inte kan man väl välja en annan titel än ovan på sitt första Parisblogginlägg? Fredag för en vecka sedan vaknade jag och Stina tidigt och hoppade på ett plan från Landvetter Flygplats. Mjölkförpackningarna hade så snygg layout så jag var tvungen att spara locket som bokmärke.
 Vi åkte ett mintgrön propellerplan över molnen.
Några timmar senare var vi i min kusins lägenhet i Paris! Hon och hennes man var iväg på bröllop i USA (mvh tjejen med internationell släkt) så vi var där själva första två nätterna.
 Så fin lägenhet! Vackra kranar, möbelknoppar, kakel.
Efter uppfräschning och nedladdning av "offline Paris map" gick vi ut på stan med sikte på Eiffeltornet.
 Så cool tjej.
 Med nya glasögon och allt! Plötsligt kunde hon läsa skyltar på långt håll.
 Vi köpte med jordgubbar och vatten.
Och ååh-ade över att det var så fint överallt, och spanade på parisarna som rökte på sina franska balkonger. Sen kom vi till Operan och kollade lite på den.
Trots mycket bra kartapp lyckades vi gå lite fel (mest när vi slutade gå efter kartan och började gå *på känsla*) men till sist började vi närma oss tornet. Jag köpte ett i miniatyr till Linda.
 
Så var vi framme! Alltid häftigt att se riktigt kända sevärdheter på riktigt, känns liksom nästan overkligt att de finns på riktigt. Dock inte så lätt att fånga på bild med mitt fasta objektiv. 
 Eftersom vi redan gått 25000 steg enligt stegräknaren tog vi metron,
bytte i Trocadéro och sen var vi hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar