2016-10-11

Din tid kommer

Vi tog bussen till Belém som ligger en bit utanför Lissabon. Där hittade vi en botanisk trädgård som vi köpte inträdesbiljetter till.
Jag hade på mig byxdress som jag köpte i Barcelona för ett år sedan och var glad att få titta på så många växter.
 Annie var väldigt inne på att ta bilder på mig.
Okej, vet inte vad ni känner för detta men jag tycker det är sjukt obehagligt. Alltså ni ser allt grönt ormliknande i trädet, det är en kaktus som liksom invaderat hela trädet! Jag har någon slags rädsla för när naturen tar över. Har en egen teori att det kommer från en bok jag läste som liten om en pojke som var i en köttätande skog.
 Ännu mer natur som tar över. Rysningar!
 Så fina blad!
 Annie var framme med kameran igen.
 Hon matchade väggen.
Och där var den botaniska trädgården-vistelsen slut. Utan tvekan den konstigaste botaniska trädgården jag någonsin varit i, kändes som en miljö ur LOST eller något. Vad vi gjorde fortsatt i Belém får bli ett eget inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar