2010-01-01

Unite 09/10 ,tjugonionde december till första januari

Kom nyss hem från Unite, ett kristet nyårsläger med cirka tusen ungdomar. Jag kände mig hemma från första stund. Nu kommer bilder och text. Trevligt va?

Söta, vackra, älskade syster min

Nya, rosiga, fyrtiokronors strumpbyxor från monkirean. Gillart.

happy

Solen kom och gjorde allt så mycket vackrare

Och vi hittade bästa restaurangen. Sushibuffé, thaibuffe, drickabuffé och efterrättsbuffé för tillsammans 75 kronor. Vi dog lite och stannade i flera timmar.

Jag och min Louise med samma min, hah

Nyår! Alla var så fina. Vi åt mat, prisade Gud, kollade lite på raketer och hade det bra.

Gott nytt år!

Mirre den söta

På vägen hem var jag hippie

<3<3<3

Unite, vad ska jag säga? Finns det ett bättre sätt att starta året på? Bara lovsjunga, vara med Gud och komma på det man vet mest av allt. Ja det där att Gud är på riktigt. På riktigt. På riktigt, liksom. Och att det är det som betyder och att därifrån utgår allt.

Dessutom, som om det inte vore nog är man omgiven av sina vackra vänner, plus kanske tusen andra krista blivande vänner. Några hundra meter från kyrkan låg Jönköping centrum med affärer och restauranger och en Andreas som hälsade på. Hela världen var täckt av is, men solen fram kom ibland och lät det glittra.

(Och jag tänker: om det nu är på riktigt Marlene, om Gud har en plan för alla människor och bara vill omsluta dem med kärlek och frid, varför, varför söta du, skriker du inte ut det till hela världen? Bara viskar det ibland om det är läge. Vill du inte rädda dem? Vill du inte det? Bryr du dig mer om att inte verka konstig? Om att inte gå utanför den där zoonen, där man är säker, du vet? Frustration. Men, som någon sa mig, är ord det minst effektiva evangelisationssättet. Jag måste göra det med hela mitt liv, i allt jag säger och gör. Sprida Jesusdoft . Se dem ingen ser, höra dem igen hör, hjälpa dem ingen hjälper. Göra det han skulle gjort. Alltid. (Och om jag faller, ta mig upp igen ))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar