2012-11-05

dans, jord och italiensk mat

Lördagen var bara så bra! Efter sovmorgon och lunch fick jag träffa min Emelie som varit hemma över helgen en stund. En fin men alldeles för kort stund. Sen skulle jag nämligen in till Malmö Opera för att kolla på dansföreställningen Unearth med sex andra personer. Det var Emilia, Linnea vi lärt känna på danskusen vi går på varje tisdag och hennes pojkvän Martin, Olivia, Sara och hennes syster Emelie. Man fick inte fota så jag snodde några bilder från Skånes Dansteaters hemsida istället.

Första akten bestod av koreografin Schakt från 1983. Väldigt enkel med tre dansare i linnekläder som hade varsitt stråk med jord, en metallplatta bakom sig och en stor klubba var. Den var avskalad men ändå mäktig på något vis.
Efter pausen var det koreografin breaking the fury. Den skildes sig mycket från den första och innehöll istället massor av specialeffekter såsom film, ljus och mängder med dansare. Riktigt häftig och snygg! Älskar att titta på dans. 
När föreställningen var slut skulle Sara, Emelie och Olivia hem. Jag, Emilia, Linnea och Martin gick till Vapiano för att äta. På Vapiano får man varsitt kort och får sedan gå runt till olika diskar där man kan beställa och sen se när de gör ens pasta eller pizza. Så bra koncept!
(Senast jag åt på Vapiano var på bästa Berlin-resan med syster)
Jag valde en pizza med pesto, mozzarella, vitlök, spenat och förska tomater. Så god! Och den kostade bara 72 kronor. Inte illa alls!
Vi hade det väldigt trevligt hela kvällen och pratade och lärde känna varandra. 
Innan vi tog tåget hem var vi ju tvungna att ta en obligatorisk spegelbild också. 
Bästa kvällen på länge!

2 kommentarer:

  1. Åh va roligt ni hade det! :) Det var bra länge sen man kollade på en teaterföreställning! Vilka coola glasögon paret hade! :D Hur fixade du på din blogg att man kan gilla inlägget på Facebook?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja visst har de coola glasögon! :D Oj, kommer inte ihåg det där med fb, men du kan ju googla det ;)

      Radera