2012-11-22

En lista, på en torsdag !?


Vilken dag är det idag? 
Torsdag. Jag tycker om torsdagar väldigt mycket kom jag just på.

Om du var en emoji vilken skulle du vara då?
V-tecknet, helt klart!

Vad ska du göra ikväll? 
Hum, kvällen är snart slut men har målat naglarna supersilvriga, kollat på Bonde Söker Fru på TV4play och pratat med min syster om genustänk på dagis och annat viktigt.

Säg två bra uttryck:
What to do, what to do? (Indiernas standardreplik)

Det där var det bästa jag hört sedan 97 (Eller annat valfritt årtal, om man hör något bra. Får en att låta gammal och vis. Haha, okej inte ett uttryck jag använder så mycket men borde helt klart göra det mer!)

Vad blir du glad av få höra att du är? 
Inspirerande, glädjespridande

Visa en bild du inte minns ha tagits:
Okej, var svårt att hitta någon. Men denna från min 16-årsdag har jag inte så mycket minne av.

Vem saknar du?
Många! Emelie, Mirjam, Götabro-vänner.

En bild på något som är asbra att ha:
En stooor tekanna
Och en syster som gör vardagen till en fest

En outfit som är ovanlig för dig att ha på dig:
Prinsess-outfit som jag hade på en maskerad 2008

Vad är du bra på?
Läsa och äta fort, kramas ordentligt, powernapa, tända ljus överallt.

Vad vill du ha?
Mycket, sammanhängande tid med min Emelie
som när vi var en vecka på Kreta 2009 till exempel


Vad tycker du är roligt? 
Vara med vänner, dansa, resa, barncitat

Vad är du dålig på?
Att sluta älta och släppa saker

Vad tänker du baka i veckan?
Kanske lussekatter på lördag. Är så sugen!

Hur ser du ut när du är nyvaken?
Ungefär såhär. Rufsig och lite borta antar jag.



Vad var det första du snodde?
Haha, åh en rolig historia det här! Snodde en sådan där rulle med Marabou-choklad när vi var hos mormor med familjen en gång. Tänkte att det inte ens var lönt att fråga om jag fick choklad så jag gömde den bara under tröjan hela vägen hem. När mamma och pappa upptäckte det hällde de i smyg på peppar på chokladen, sa åt mig att äta och frågade om det var gott. "Ja" sa jag och märkte inte pepparn. Var meningen att jag skulle lära mig att det inte smakar gott när man stjäl. Har inte stulit från någon affär sedan dess så den moralgrejen kanske fungerade trots allt.

Vad har du tänkt göra länge men ej gjort? 
Vattna mina blommor. Brukar vara bra på det ju!


Vad bävar du inför?
Bävar känns som ett starkt ord, men är bitvis nervös inför hur det ska bli i vår.

Vad händer i helgen? 
Brunch med bönegruppen, studentkväll i kyrkan, träffa Johanna och så vidare. Känns som om det blir en bra helg!




Är listan slut nu? 
Tydligen.


[Lista hittat hos Sandra]

4 kommentarer:

  1. Så fint. Känner att listan fångade dig väldigt bra. Du är en liten mupp. Ungefär så skulle jag vilja sammanfatta det hela.

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA! Väljer att ta det som en komplimang ;)

      Radera