2013-02-16

well I walk upon the river like it's easier than land

Känner mig inte lika bloggig nu för tiden, som ni kanske märker. Lite är det kanske också vädret som mest är grått och mörkt (=inga bra foton) , och om det är sol så jobbar jag ju då. Kommer väl igång igen i Peru i alla fall! Men, nog om det. 

Nu är det lördag. Jag äter frukost helt igentäppt i näsan. Ja, jag är alltid sjuk. Vet inte vad som hänt med mitt immunförsvar, med sen i slutet av augusti har jag varit helt frisk i max en vecka i sträck. Kan ju dock vara misstänkt att sjukdomsperioden är samma period som jag jobbat på förskolan med alla hostiga, nysiga, snoriga barn.

Dags att kolla på lite instagram-bilder tycker jag! Från december och framåt.

Snön och minusgraderna kom och gjorde världen vacker.
Jag och förskolebarnen gjorde världens största, snedaste, gladaste snögubbe med hatt och allt.
Sen hade vi julfirande med alla barnen och mitt huvud kokade av att ha tomteluva en hel dag.
Vi pyntade julgranen som är min absoluta julfavoritgrej (förutom Jesus födelse då) extra tidigt. / Ps 16
Mina hörlurar försvann plötsligt spårlöst! Så sedan dess har jag lånat pappas enorma med en sladd som är minst en kilometer. Känner mig lite som om jag försöker vara cool och ha sådana där stora hörlurar, men så blev det liksom lite fel och jag fick tag på en töntig sort. Ser mer ut som några som är meningen att man ska koppla in i en keybord. Och en sak jag verkligen undrar är : kan man verkligen sätta hörlurarna utanpå mössan/håret och höra ändå? Känns som jag är den enda som sätter håret bakom öronen och sätter lurarna direkt på öronen vilket liksom höjer töntfaktorn ännu ett snäpp. (Ska verkligen köpa nya, vanliga plugga-in-i-öronen-lurar innan Peru.)
Frost / Jag och Stina bokade en tre-månaders-resa till Peru!!
Sen åkte jag och familjen till Teneriffa och levde charter-drömmen en vecka. 
En snöig dag när jag lade småbarnen i vagnar på gården.
Lyxfrukost en ledig dag / Åt överblivna praliner och repeterade Matte A inför högskoleprovet
Sol och godis en fredagslunchrast
Tåget var försenat fyra timmar när jag skulle till Uppsala för att de grävt av en kabel. :( / Sagohimmel i Vimmerby.
Godnatt från Vimmerby / Hittade billigaste avokadon någonsin!
Pimpade mitt rum med bokstäver utklippta ur mjölkpaket. (Visar bättre bilden en annan dag.) / Magisk himmel över Lund
Ett kollage jag gjorde. (I appen frametastic)
Annie hade bakat semlor och till och med gjort egen mandelmassa när jag kom hem från jobbet på fettisdagen! / Skånetrafiken delade ut ♥-reflexer.

1 kommentar:

  1. Fina instagram bilder! :) Va mycket skojiga saker du har varit med om!

    SvaraRadera