2013-09-16

vad är det som krävs för att stanna kvar


Jag sitter på en skrivbordsstol med benen i ett enda virvarr. Aldrig har jag väl suttit ergonomiskt mer än fem minuter i sträck. Äter blåbär med turkisk yoghurt och honung och är sådär stressad, rastlös att jag först skriver turkisk honung och känner mig förvirrad för ett tag. Vill resa iväg. Kollar kalendern när jag skulle kunna åka till Lund/Jönköping/Stockholm/Uppsala för att hälsa på. Inte inom de närmsta veckorna verkar det som. Får väl helt enkelt acceptera en vardag. En vanlig måndagskväll utan några mer exotiska planer än att lära mig om celler och perifera nervsystemet.

I lördags var i alla fall Ylva här. Vi gick runt på stan och jag provade högar med Monki-jeans. Så köpte vi med sushi och tog spårvagnen ut till Saltholmen för klippor och havsluft. Högst trevligt att vi bara bor en femtiominuters bussresa ifrån varandra nu för tiden, Ylva och jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar