2014-01-20

2013 januari februari mars

Jag ska ge mig på att försöka sammanfatta året ändå. Året då jag bloggat minst i min bloggs historia, 121 inlägg. Men då finns ju i alla fall var tredje dag representerad så inte så dåligt ändå. Ett händelserikt, livsförvandlande år, sådär som år brukar vara. Vi börjar med första kvartalet:

2013 inleddes på Teneriffa med all-inclusive-plastarmband som innebar buffé tre gånger om dagen, pool, familje-närhet-irritation-humor och D-vitamin.


Sen fortsatte jag jobba med finaste förskole-barnen. Min plötsliga vetskap vad jag ville göra närmsta tiden (resa till Peru, plugga till logoped) gjorde mig trygg och lugn. I slutet av januari åkte jag till Uppsala för att gå på Sydamerika-konferens och förälska mig i stadens alla caféer med bästa Emelie.


Februari tog vid. Jag och Annie bjöd hem några tjejer som från ungdomsgruppen i kyrkan på hembakad pizza och spel. "Älskar att umgås med dem, de är liksom lite extra pepp på det mesta!"



Jag var utklädd till 70-tal på en årtals-fest.


Och så hälsade jag, Annie och Louise på hos Ylva i Borås en helg. Gick i second-handaffärer och hoppade framför en vägg med hästar.


Mars inleddes med en Pirat-fest och en Cluedo-fest.



Jag fyllde 22 och somnade varm i magen den kvällen av alla som brydde sig om att gratulera. Vi firade på Indisk restaurang med familjen.


Sen åkte jag och Annie till vårt kära Berlin. Gick på marknader, åt på restauranger, kollade på muren och bara insöp Berlin-stämningen.




Mars avslutade med en påskafton fylld av ägg, släkt och godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar