2014-01-10

nytt år

Egentligen gillar jag inte riktigt pressen som kan komma runt nyår, att man liksom måste ha storslagna nyårsplaner för att var en lyckad människa. Då kan en vanlig tisdag som spontant bli till spelkväll vara bra mycket bättre. Men det blev en väldigt rolig och pepp nyårsafton trots allt!

Jag och Annie hade middag hos oss. 
 Vi lagade oxfilé med hasselbackspotatis och rödvinssås. Typ det lyxigaste jag ätit någonsin! 
 Sen blev det lite spel. Vi spelade mitt nya favoritspel bohnanza som ser tråkigt ut, men är jättekul.
Efter efterrätt som var cheessecake med blåbär på blev det tolvslag. Vi stod på ett ställe där man såg raketerna över hela Sandby.
 Fina vänner man kan ha då! <3
Sen gick vi tillbaka in. Åt ostbricka och chips och lekte psykologen. Så bryggdes det mer kaffe så att vi skulle orka med ännu en bohnanza-omgång. Halv sex stupade jag i säng med lyckorpirr i magen.

2013 har varit ett fantastiskt år och jag ser fram emot 2014. Livet är, trots att sin stundvisa outhärdlighet, ändå allt bra fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar