2010-09-24

inga kan ta fel på varandra som vi

[Ohyes, fin mobilkamrekvalitet här ja..]
-----------------------------------------------------------------------
Okej, man ser inte så mycket, men det här var iallafall gårdagens outfit:
Randig tröja och kavaj- second hand
Armband - present
Strumpbyxor - Vero Moda
------------------------------------------------------------------------
Jag har gått runt och känt mig deppig senaste tiden utan att riktigt veta varför. Sovit och gråtit för mycket. Skrattat för lite. Skyllt det på annat. Broken heart, höst. Sådant du vet. Men vet vad det är nu. Kom på det i morse när jag verkligen försökte tänka efter istället för att fly. Det är resan. Jag är helt enkelt sjukt nervös inför den. Om cirka tre veckor flyger jag en trettio timmar lång resa bort till en helt ny plats där jag inte känner någon och ska stanna där i två månader! Inte konstigt om man är lite nervös då. Och klart att det ska bli kul också. Men det blir väldigt mycket en utmaning. Särsklilt att resa själv för första gången. Jag menar, det händer verkligen snart! Nu är det inte bara det där "resa iväääg" som man drömmer om när Sverige är sådär extra mycket Sverige, utan på riktigt. Jättepåriktigt. Läskigt mycket på riktigt. Och veckorna bara flyger iväg. Känns som om det är städa-i-Genarp-fredag varannan dag. Så sitter man där igen vid Erikshjälpens fikabord med äggmackor och en salig blandning av människor.
Och så dessa frågor. Genom hela mitt liv har jag haft de där standardfrågorna som man får besvara några gånger om dagen i en period. Just nu är det "jaså-jag-hörde-att-du-ska-åka-till-Austraaalien!"-perioden. Det som alla man känner lite lagom för att prata om vädret med, nu kan dra upp istället. "Åh-men-ska-du-välja-gymnasium-nu!"-perioden var nog värst. Hade sådan grym beslutsångest och ändrade mig var femte minut. Men det är en annan historia. 
Nu när jag vet vad som är grunden till min deppighet känns allt plötsligt mycket bättre. Nu har jag ju något konkret som jag kan bearbeta och tänka på. Har känt mig gladare idag än på länge. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar