2010-09-05

tell me life is beautiful



[Alla bilderna är tagna med min gamla kompaktkamera, vågade inte ta med systemkameran dit, och sen körde jag på samma när jag kom hem. Ja, och med detta menar jag typ "om ni tycker det är dålig bildkvalitet så vet ni varför"]
Esplanaden med syster! En fin, kall dag. Vi lyckades liksom hamna på skuggsidan. Men det gjorde inte så mycket, vi hade ju varm choklad och äggmackor och jag hittade jag ett par rosa fingervantar i en låda. Och alla var sjukt trevliga, vi sålde massor och bilen var inte alls lika fullproppad på vägen hem. Tjänade lite över åttahundra. Vilket är bra om man tänker att det ändå är saker som annars skulle slängas. (Och inte tänker att man kunde jobbat lördag på Erikshjälpen). Dessutom  hann jag fynda en del också precis i slutet  när alla är desperata att sälja det sista. Fick tre stora herrskjortor (att ha med uppkavlade ärmar över tights och klänning..mm..jag är lite av en skjortromantiker), två blommiga paraplyer, ett blått plastpärlearmband, tre klämmor och en svart skinnväska för 32 kronor sammanlagt. TRETTIOTVÅ KRONOR! Galet ja. Min bästa prutning var att få ner skinnväskan från tjugo till fem kronor.
Kvällen har ägnats åt utvilning. Eller ja, vilning och vilning, jag och Annie har haft politiska disskutioner i timmar. Och jag som aldrig brukar palla politik. Hum.. Det enda vi kom fram till var typ att ju mer man tänker på alla aspekter inom politiken desto mer komplicerad är det att veta vad vilken väg som är rätt till ett bättre samhälle. Ska mamma Staten ta hand om alla stackars barn eller är det bättre att man får klara sig själv? Och är det egentligen så svart eller vitt ? Nej. För politiken är ju alltid så mycket mer invecklad. Såklart. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar