2010-12-26

glitter

Väldigt fin, lugn julafton igår. Firade bara med familjen, vilket var skönt. Dagen började med att Annie kom upp i mitt rum och försökte tvinga mig att öppna hennes julkapp. Så otålig! Sötaste. Men jag föll inte för frestelsen. Sen blev det pulkaåk med pappa. Något av det bästa med honom ändå, att han åker pulka fast han fyller sextio om en vecka. Sådan ska jag också bli.

Sen blev det lite mer matlagande, ständande och fixande med julmusik i bakgrunden. När vi var klara åt vi julbord tills Kalle Anka började. Sen kunde vi inte hålla oss mer och hade julklappsöppning. Jag fick en massa fint! Blev så glad för allt. Åh.

Efter lite familjesepel blev det Karl Bertil Jonsson. "Har jag närt en kommunist vid min barm!?" och allt det där. Lite bäst ändå.

Sen åt vi gröt och läste julevangeliet tillsammans.

Åh, älskade familj!

God jul alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar