2011-03-21

det är sättet du rör du och hur du håller andan just före du skrattar







Den här helgen har varit otroligt vacker måste jag säga. Först fredagkväll med Pannkakskyrkan och allt kändes bra. Så skönt att bara prata med folk och sprida lite värme, och gänget som brukar gå ut tillsammans är så mysigt.

Efter lite välbehövlig sovmorgon dagen efter stack jag i till stan. Där hade  JOJ, dansgruppen som jag var ledare för innan, dansläger. Så jag fick umgås lite med mina saknade JOJ-barn och ledarkollegor. Äta goda kakor och hålla i en uppvärmning. Steka hamburgare i köket när brandlarmet gick tre gånger i rad. Och sådär. Sen åkte jag vidare in till Malmö för att hälsa på i Alexandras nya lägenhet. Vi var några stycken där som spelade alias och drack godaste teet med äpplepajs-smak. Ja, teet hette "apple pie" och smakade inte bara äpple, som hade kunnat tro, utan äpple, pajdeg, kanel och hela kittet. Dessutom var tepåsen jättesöt. Impad!

Söndagen var solig och jag var glad och pepp och oslagbar. Gudtjänsten var så bra och JOJ-barnen dansade en jättefin dans med sidenband. Resten av dagen ägnades åt att se filmen "Cornelis" som jag velat se så länge och var lika bra som jag trott. Och sen träna afro som avslutning. Glad flicka!

puss på er

2 kommentarer:

  1. Oj! Haha, när jag såg första bilden, jag bara... oj.. vad är det för bild? jag är med på den.. kommer inte ens ihåg att den togs! :P Men nu börjar det komma tillbaka till mig :P hihi. Kakorna blev populära i alla fall!! :)
    Så mysigt att du var med på lägret en stund!! :) <3

    SvaraRadera
  2. haha, var du lite borta? :) kan vara så på läger. Kakorna var jättegoda! fast dumlekakorna var nog bäst :)

    SvaraRadera