2011-03-18

skriva kärlek på hennes armar


Hej. Min dag har bestått av pärlplattor i pastellfärger, lila gummistövlar och lösviktsgodis. Och så alla dessa mjuka barn som kan göra mig både så otroligt glad och irriterad. Ikväll står jag på mårtenstorget och delar ut pannkakor med Jesus till alla kalla hjärtan och kroppar. Det blir bra. 

Jag har tänkt  på en sak i veckan. På vilken sorts person du måste ha allra närmst ditt hjärta. En som älskar dig precis, alldeles precis som du är. En som som hjälper dig upp när du faller. Tycker att du är vacker till och med en dålig dag. 

Men har du tänkt på, att den person du kommer leva närmst varje dag är ingen annan än dig själv? Så, var snäll mot dig! Acceptera och älska dig. På riktigt. Jag har trampat ned mig själv hundra gånger, jag vet hur ont det gör. Men långsamt lär jag mig att jag är Guds skapelse, tänkt att vara just såhär. Lär mig att det är sant.

3 kommentarer: