2012-08-01

Kristus, lev i oss


Ett av mina favoritband Stighult har äntligen släppt sin andra skiva! Studsade av lycka när jag upptäckte det. Har man inte upptäckt dem än är det ett måste. Avskalad, vacker musik med hudnära, ärliga texter om tro. De finns inte på Spotify så köp skivan, till exempel här. Jag har lyssnat cirka fem gånger om dagen sedan jag köpte min.

"Gud, när jag överger Dig, led mitt hjärtas tankar till den kärlek som är kravlös som jag ej förtjänar, och låt det brista. Låt mitt hjärtas längtan rinna ner för kinderna, ner i sprickorna. O låt din avbild blottas bakom tårarna, under det jag lagt till, flyter strömmen, den speglas i skärvorna, bländar min själs kamp och riktar min ande mot Dig." Från allt jag har


ps. det var ju även Stighults låt Vid min viljas bro som jag och Maria dansade till på Götabro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar