2013-10-04

jag skriver inga dikter till dig, så gör man inte nu


Alla logopedtvåor bjuder hem oss logopedettor i små grupper på middagar hemma hos sig. Så fin grej. Igår var det jag, Joanna, Hanna och Rebecka som fick komma på en sådan faddermiddag. Vi blev bjudna på fisksoppa med saffran i, panacotta, fetaostsallad och annan drömmat och pratade konstant från att vi kom innanför dörren. Jag var löjligt glad som ni ser, mycket på grund av att gårdagen var en så bra dag då jag fick veta att min kära syster kommer besöka mig i helgen och så bokade jag, Stina och Elin konsertbiljetter till Håkan Hellström. En sådan där glidardag när man studsar fram över jordens yta och allt är så glatt och fint och varmt.

Konstigt egentligen hur dagar kan vara så skilda. Tänkte på hur det skulle vara för mig igår att umgås med en deppig Marlene, hur olika våglängd vi skulle vara på. Jag skulle skratta och säga ser du inte så fantastisk allt är?! medan hon skulle viska men det gör ju så ont att leva med trött blick och tycka att jag var ytlig och irriterande.

Ikväll är kvällen då min syster kommer inrullande i staden. Men innan dess ska jag hinna simma, gå på lingvistik-föreläsning och äta kanelbullar i Elins kök.

4 kommentarer:

  1. Åh vad gott det låter! :D Vilken mysig kväll ni hade det.
    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera
  2. Så mysigt! Bra grej alltså :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen bra grej! Fast ännu bättre var det när du var här. <3

      Radera