2011-04-16

the days when you where seventeen


Min dag från mobilen ungefär. Den där välsignade latten som jag hann köpa trots att jag bara hade tio minuter på mig att ta mig till bussen på (man är väl tidsoptimist). Att något så enkelt som lite skummigt kaffe kan vända en sovit-för-lite-det-regnar-jag-jobbar-en-lördag-dag. Men det var ganska mysigt att jobba ändå. Jag och Sara har jobbat tillsammans på Arken tre dagar  nu. Eller bArken som det så vitsigt kallas nu när vi är i baracker under ombyggnaden. Skönt med lite omväxling, även om jag gillar mina mjuka barn som frågar allt.

Andra bilden är min tuffingsyster som kommit hem från Barcelona så brun och fräknig och saknad. Vi har spelat Winnerbäck tillsammans i olika takt och dansat till Michael Jackson som sjunger "Annie, are you ok, are you ok?" bara för att hon älskar den låten.

Och, förlåt att jag varit dålig på att uppdatera. Vissa veckor är bara sådana veckor när man inte har någon inspiration alls. Mer än till att dricka sitt te med honung och försöka lindra halsontet som inte vill gå över och sitta med pappor på soliga terrasser och prata och låta tiden flyta. Eller kolla på jättebra filmer om Jesu liv som liksom griper tag i en och skakar. Får en att fundera på sin tro som kan kännas så hudlöst nära och overkligt långt borta om vartannat. Hur man tänker, men är det verkligen på riktigt då? På riktigt på riktigt? Det förändrar ju allt. Kanske vågar man inte leva så, som om det är på riktigt. På riktigt. Vågar inte gå på vattnet mot Jesus. 

Filmen hette förresten "The Gospel Of John".

Snart ska jag och några andra söta in till Malmö och äta och se på bio. Så kul! Mirjam kommer, för hon är hemma från och med nu och jättelänge. Över påsk eller så. Jag tar med kameran, såklart.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar