2011-04-27

det skulle ju alltid vara vi


Hej. Godmorgon och hej. Här sitter jag i klänning och håret i boll på huvudet. Ser ut att bli ännu en dag så varm att man funderar på om det är sommar istället för vår. Men när var det i så fall vår?

Igår var jag på den roligaste, men också enda möhippan jag någonsin varit på. Så dagen igår bestod av otaliga timmar i solen med uppdrag på stan, orientalisk dans, middag och bastu. Och fyrahundratjugosju bilder som min kamera knäppte. Jag var nämligen fotograf.

Idag ska jag jobba en av mina tre sista dagar på dagis. Sorgligt. Kommer sakna barnen så mycket! Och nu är det ju egentligen det perfekta dagsifröken-vädret. Har stått ute flera timmar varje dag och kämpat sedan januari, och så kom solen och jag ska sluta för att någon förskolestuderande ska börja. Men jag är inte bitter! Är faktiskt inte det. Och kan nog få jobba på Arken i maj, så det är ingen fara.

Har förresten fixat en gilla-knapp på bloggen nu så att ni kan gilla inlägg! Men fortsätt kommentera ändå. Blir alltid lika glad.

Ta hand om er
/M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar