2011-04-07

du måste höra stråkkvartetten, den är i dig

Kom precis hem från cirkusen. Det var jättemysigt! Har inte varit på det sedan jag var liten så kul att se det igen som lite större. Det var jag, Annie och vår söta kompis Amanda som gick dit tillsammans. 

Allt var väldigt cirkusigt med allt från djurrättsaktivisterna med sina plakat, doft av sågspån, sockervaddsklibb och heliumballonger som flugit upp i taket. Och sådana där blinkade grejer som jag aldrig fick köpa för mamma och pappa tyckte det var dyrt och onödigt, nu förstår jag dem. Kanske har jag blivit vuxen, trots allt?

Hundarna som hoppade genom ringar, männen som sprutade eld och de överviga personerna som snurrade runt och voltade och var allmänt akrobatiska. Cirkuspersonalen i röda kavajer med gulbeslag, clownerna, hästarna. Ja, alla var där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar