2011-04-05

High Tea

Så var det söndag och äntligen dags för High Tea. Det jag bestämt skulle bli min födelsedagsfest ända sedan jag varit på det i Australien. Jag menar vad kunde annars vara mer min grej än en massa te, kakor på fina fat och sitta länge och prata? Det blev helt perfekt. Dukningen blev precis som jag tänkt, om inte finare, med vita dukar, vårblommor och allt puttinutt/kristall-porslin som vi hittade i skåpen. Mackorna och cupcakes blev ljuvliga och upplagda huller om buller på stora fat. Jag hittade te i sötaste tepåsarna och blå och rosa värmeljus...åh. Som pricken över i:t hade jag såklart de bästa gästerna. 


Efter några timmars prat, skratt och stora mängder fika blev det paketöppning.  Jag ser ungefär såhär glad ut på alla bilder därifrån. Kanske för att jag var precis såhär glad för allt fint jag fick. Tack! Den här kakburken med hemmagjorda cookies i var från Sara.


Sen gick vi ut på ängen och spelade volleyboll och till sist lite mörkerkubb. Ungefär när kubbarna var små vita prickar i fjärran gav vi upp och folk tyckte det var dags att gå hem. Men några stannade kvar hos mig i alla fall. Vi spelade pictionary och var flummiga. 


 Så fin dag. Tack alla!

2 kommentarer:

  1. Så fint! Tack marlene för att du fyllde år så att vi kunde ha tekalas.

    SvaraRadera
  2. Lillens coolingkommentar <3

    SvaraRadera