2011-07-15

vi får inte vänja oss för då är allting förstört


Hej. Jag är hungrig och lyssnar på Säkert! och har knytblus på mig och fryser lite om tårna. Snart ska jag hem till Emelie och äta toastmackor för jag har inget bra toast-järn hemma hos mig och allt blir ju mycket roligare när man är två. Det var längesedan jag bloggade i nutid. Har tagit igen allt nu. Visat er allt från häftigaste Burundi och vackraste Stockholm. Och nu är jag här igen. I Södra Sandby.

Sedan jag kom hem i söndags har jag jobbat på Erikshjälpen, varit med Emelie en hel dag och bakat maränger och scones. Och så har jag köpt finaste jordglobslampan i världen och äntligen packat upp mina väskor och storstädat på rummet. Klockan fyra ska jag fika på stan. Med Emelie, Mirjam och Ylva. Blir en massa mysigt känner jag på mig.

Och det är min tjugonde sommar, men sommarmagin har inte suddats ut än. Långt ifrån.

3 kommentarer:

  1. tack! och tack för alla kommentarer! Förstår inte hur du orkar.. :)

    SvaraRadera
  2. svar: Jo det var inte lätt, men jag lyckades att kommetera alla afrika-inlägg du har på sammadag ;):D
    Jag tycker att du har en trevlig blogg.

    SvaraRadera