2012-06-24

busringningar och andra RISKer


Igår åkte jag tillslut hem till Calle. Efter att Mirjam ringt och väckt mig när jag råkat somna i min mjuka säng. Det blev en bra kväll. Spelade mitt livs första RISK och jag och Mirjam vann med vår lila arrmé. Så började vi prata om att Mirjams pojkvän Carl lät så otroligt lik Stig som är chef på bokhandeln Arken där jag jobbat. Det hela slutade i alla fall med att Carl fick busringa till Emelie som jobbar där och säga att det hade fattats pengar i kassan när hon jobbat sist. Det fungerade! Hon trodde stenhårt på att det var Stig och lät livrädd. Då fick vi lite dåligt samvete och jag fick ringa upp henne och säga att det bara var på låtsas. Bästa busringningen jag varit med om måste jag dock säga! Sen kom Emelie också dit och åt blåbär-rabarberpaj med oss tills det var dags att gå hem och sova.

Idag har jag varit i kyrkan. Planen för resten av dagen är att vila ut inför nästa jobbvecka. Känns som en bra plan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar