2012-06-30

good way of life

Har haft en väldigt fin fredagskväll ska ni veta. På somrarna brukar vi ha något som kallas "hemma hos" istället för studentkyrkan och ungdomsgruppen. Idag var vi bjudna på grillning hemma hos familjen Öhrling. 

Jag och Emilia taggade spegelbild
Männen grillade sådär som män brukar på somrarna

Efter att ha ätit hemmagjorda hamburgare med frisco-bröd, halloumiost, grönsaker och annat gott gick vi till en gräsplätt och spelade volleyboll. 

När vi spelat en stund gick det flesta tillbaka. Men jag och Emilia stannade kvar och lekte med barnen Öhrling, Mathilda och Jonathan. Wow, älskar verkligen barn! Var så länge sedan jag fick leka av mig så njöt för fullt. 
Den tjejen kommer gå långt. Hon sätter redan öppna-munnen-posen liksom!


Sen gick även vi tillbaka. Hoppade lite studsmatta och åt sedan jordgubbar, glass och grädde i fina skålar så det kändes som en riktigt lyxig glassdrink. När jag blir stor ska jag införskaffa mig fina glass-skålar. Förhöjer känslan av glassätandet något enormt!

Så pratade vi, bad tillsammans, pratade mer och lyssnade på musik tills det var dags för mig att köra hem i regnet. Nu sitter jag här i min soffa och ska alldeles strax sova. Imorgon när jag vaknar blir det fest för jag ska skypa med käraste systern. Hon har varit med någon ursprungsbefolkning och okontaktbar i över tre veckor! Må tekniken vara med oss bara. Jag+Annie+skype (eller mest kanske Annie+skype om man får vara sådan) är inte en klockren kombination alla gånger. Men imorgon blir ett undantag får vi hoppas!


godnatt

2 kommentarer: