2012-12-20

februari 2012

Februari inleddes med att vackra Ylva kom och hälsade på mig på Götabro. På den perfekt snögnistrande lördagen gick vi en lång promenad.



Veckan efter kom en fängelsepräst från Kumlaanstalten och pratade hos oss. Jag blev jättearg och skrev det här inlägget.

Men var inte bara arg i februari. Gick en promenad med Lina och Rebecka också.

Och hälsade på med klassen hemma hos vår lärare Krister.


Sen kom bästa Emelie och hälsade på en helg. Vi gick promenader, var på stan och hade det bra.



En kväll klippte Jimmy i klassen mitt hår hur kort som helst. Galet och modigt, men fint blev det!

Snart därefter åkte jag hem några dagar innan vårens stora händelse tog sin början: praktiken i Indien!    Den 20:e februari åkte jag, Lisa, Pontus och Elin tågen, flygen, taxibilarna och bussarna dit.

Första inlägget på plats skrev jag såhär :
På ena sidan tornar Himalayas snötäckta berg upp sig och på andra sidan ser man djupt ned i dalen. På gatorna går det runt heliga kor och även apor i stan. Kvinnor i punjabis i alla möjliga färger och män i turban hälsar oss "namaste" med prickar i pannorna. Husen i byn där vi bor är pastelliga och fina. Vi äter mest ris med starka lins-och-böngrytor till. Och dricker sött, sött chai (te) med mycket mjölk i.



1 kommentar:

  1. Så roligt att kolla på bilder, hur det var år 2012! :) Jag har alla mina bilder på min gamla dator, ska få hjälp så mina saker hamnar på mitt externa hårddisk! :P

    SvaraRadera