2012-12-26

tjugofjärde december

Årets julafton var väldigt fin. Vilsam och festlig på samma gång. Efter morgonens traditionella skinkmacka åkte vi till närmsta gamla stenkyrka för morgonbön. Bra start! Sen bytte jag om till årets julaftons-outfit som fick bli en prickig klänning som jag köpte på second hand och sydde om för snart två år sedan. En ask Paradis är såklart bästa julaccessoaren! 
Sen stekte vi köttbullar, dukade, kokade potatis osv i köket med Carolas julskiva på högsta volym tills gästerna kom klockan ett. Det var vår bästisfamilj familjen Mattson och Lisbeth som kom. Mycket bra sällskap! Vi åt en massa julmat samt lekte charader fram till det magiska klockslaget 15.00. 
Efter Kalle gick vi en promenad, kom hem igen och satte oss vid brasan. Äntligen var det dags för paketöppning! Jag fick en massa Aussie-shampon och balsam, en parfym jag önskat mig, krag-halsband från Annie, en pocketbok och anteckningsblock. Och resan till Teneriffa som jag och familjen snart ger oss iväg på!
Resten av kvällen kollade vi på Karl Bertil Johnsson, läste julevangeliet, åt ris á la malta och spelade spel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar