2011-01-31

att hon var vackrare än sången, och att jag önskar att jag skrev den

Detta har dagen ägnats åt. Kladdkaksmuffins med chokladgrädde och apelsin. Och pedagogik som jag försökt trycka in i en alldeles för trött hjärna. Jag är trött nu. Sliten efter sex dagars jobb och en massa spelkvällar. Lite orolig hur jag ska orka med våren med sex dagars jobb varannan vecka. Men jag ska inte bli utbränd, ska lyssna på mig själv den här gången. Jag lovar.
Mamma och pappa är i Egypten nu. De kom iväg trots alla oroligheter. Och jag som var lagom rädd för hajarna innan. Men jag tror de klarar sig. De som är så gamla och kloka.
Jag och lillasyster har huset för oss själva. Vi tittade på "Dear John" i soffan och nu ska hon sova på mitt rum. För huset känns så tyst och jag har en alldeles förträfflig bäddsoffa.
Nej, dags att lägga sig i en mjuk säng nu, bakom ängladraperier.
godnattpuss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar