2011-01-15

no explosions here

[Lite bilder från Bulgarien som jag inte visat här än. ]

Sitter här vid Annies dator i vardagsrummet och skriver lite. Har haft en helmysig kväll med brasa, tända ljus, dator, laxmackor, te, godis och sådant. Kan man behöva efter ännu en jobbdag på Arken. Men det var roligt att jobba idag. Allt känns bättre i takt med att jag blir friskare.  

Kollade nyss på HippHipp med. Så kul att det börjat igen. Bäst ju!

Imorgon ska jag till kyrkan och sen äta asiatisk mat med bönegruppen i Sandby. Första gången jag är med,  får passa på när det bjuds på god mat, haha. Sen nästa vecka börjar jag jobba på dagis. Har fått cirka sextio procents tjänst. Glad!

Ja, det är väl lite vad som händer just nu. Vardag. Jobb, mat, vänner, kyrkan, Sandby. Inget överväldigande liksom. Vardag kan vara mysigt, men man vill inte drukna i mysighet. Och jag vet, varje dag kan vara ett äventyr om man vill. Men det är liksom svårt när allt är så..vanligt. Det jag saknar mest med Australien är nog spontaniteten. Att hela tiden träffa nya människor. Ha picnik i en park med några man träffade dagen innan. Sådant där.

Men snart blir det nya äventyr! Är sjukt sugen på bibelskola, eller folkhögskola med skivarlinje, eller fotolinje, eller resa till något afrikanskt land och voluntärjobba, eller..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar