2011-01-23

vi går hjärta mot hjärta mot solnedgången som vi har byggt med papper och lim

[Pelles bild]

Hej kära blogg. Det är söndag, som ni vet. Jag har varit i kyrkan. Sen kom Ylva hit och botade min ensamhet. Vi gick långpromenad, bakade godaste apelsin&kanelmuffinsen och pratade en massa. Hon känner lite som jag, förvirringen/tomheten/oron efter studenten. Det är lite av en övergångsperiod nu. Jag håller på att bli vuxen, bli stor och min egen. Det är därför jag mår lite konstigt. Men jag fösöker ta det lugnt. Göra saker jag mår bra av, umgås med Gud och folk som gör mig glada.

Förresten, sydsvenskan har gjort en artikel om min kyrka. Sjukt bra! www.sydsvenskan.se/lund/article1358600/Hanryckt-samling-rockar-loss.html Lite störigt bara att de kom när predikanten sade något om homosexualitet, vilket händer typ en gång om året. Späder ju på alla rykten mer, men journalisten vinklade det ändå bra. Tack!

Godnatt söta ni. Imorgon blir det dagisjobb för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar