2011-01-09

vi får inte vänja oss för då är allting förstört

Åhåh, jag saknar min Emelie så mycket nu! När ska du komma hem egentligen?! Va,va,va?! (svar: i mars, vilket är en månad långt,långt bort. Nästan lita långt bort som Australien). Vi skypade idag. När jag trodde att vårdcentralen skulle ringa ringde hon istället. Så vi hann uppdatera varandra lite tills tiden på internetcaféet tog slut, alldeles för fort. Hon verkade må bra i alla fall. Så det var ju trevligt.

Igår var jag sjuk. Och i förr går. Och i förr förr går. Och idag. Och lite sådär. Nog pratat om det. Inte så kul liksom. Fast imorgon ska jag till vårdcentralen och kanske få äckelpenicillin mot öroninflammationen. Sen blir jag frisk vettni!

Mirjam var här igår, snälla flicka. Jag fick min julklapp, duschkräm från The Body Shop som luktade körsbär. Och så kollade vi på två bra filmer och åt calzone. Nu har hon åkt tillbaka till Solvik och stannar där till påsklovet. Ni hör så ensam jag är va? Alla bara åker ifrån mig. Snyft. Men lillasyster är hemma nu. Får trösta mig med det. Puss på dig lilli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar