2014-02-22

you could go home, escape it all


Sitter i Lindas soffa nu, fortfarande med skratt i kroppen efter några flummiga timmar framför melodifestivalen och youtube-klipp. Här ovan ser ni två bilder på vad jag fikade på mitt golv med Linda i veckan. Hembakade kanelbullar och vaniljlatte med badskumsliknande mjölkskum. Ni borde verkligen testa att göra egen vaniljlatte, så enkelt.

1. Koka kaffe till halva muggen du ska ha latten i, fast dubbelt så starkt. Alltså dubbla mängden kaffepulver.
2. Vispa upp mjölk i en kastrull på spisen med en liten mjölkvisp (min är från kjell&company) eller en vanlig visp.
3. Täck bottnen på muggen med sirap (helst vit, men annars ljus eller mörk) och bland med cirka en tesked vaniljsocker.
4. Häll i kaffet och rör runt.
5. Häll på den varma, vispade mjölken. Toppa eventuellt med till exempel kakao.
6. Njut! Gärna på ett golv med en bra vän. 

1 kommentar:

  1. Åh va gott. Jag delar med mej den här inlägget, till min vän Elin. :) Hon gillar bakning och gott. Här är hennes blogg http://bakningmedelin.blogg.se/

    http://finlandsgullet.wordpress.com/

    SvaraRadera