2014-10-12

jag provade med sanningen, någonting fick mig att vara rak mot dig, så jag ljög bara om små detaljer som min ålder och mitt namn

Förra helgen skulle Mirjam och Carl hälsa på mig. Kvällen innan de skulle komma smsade Emelie och sa att hon kollade på sistaminutenbiljett till Göteborg. Så på lördagsmorgonen satt de plötsligt alla tre i mitt kök och drack smoothie och laddade upp inför en heldag på Liseberg.

----
Och hej, hoppas ni mår bra! Jag skriver inte lika ofta här, trots att det finns saker jag vill visa er. Hur huset som jag, Johanna, Linda och Emma numera bor i ser ut. Mitt sommarfotoalbum. Skåpet som jag köpt på second hand och målat. Och bara vanliga dagar när jag pluggar, dricker kaffe, lagar mat och träffar andra människor än mig själv.

Sen sist har jag i alla fall
- Börjat dansa lindyhop
- Besökt en flyktingförläggning tre gånger
- Påbörjat tredje terminen på logopedpogrammet
- Längtat lite efter min familj
- Hälsat på Stina i Jönköping och kollat på film en hel förmiddag
- Lärt mig spela ligretto
- Friterat något själv för första gången (blomkålsbollar)
- Inte cyklat till skolan en enda gång fast jag skulle innan det blev höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar