2010-11-03

här sitter alla på cafe och säger "ingen ide, det är för sent ändå "

[Laskig fagel fran Featherdale Wild Life Park, bara for att bloggen torsdade efter fagelbilder..]

Idag har varit en riktig svennedag! Traffade en svensk kille imorse pa lyrical. Visste inte att han var svenk forran lararen undrade var han kom ifran. Lite forvanande att hora "I’m from Sweden". Sarskilt nar vi pratat engelska med varandra innan.

Och nu pa kvallen ar jag varit pa "Cafe Svensson" som svenska kyrkan ordnar. Riktigt  kul! At kottbullemacka och kladdkaka och snackade en massa svenska. Ohyes! Ska kanske pa en spelkvall som de ordnar imorgon. Har saknat familjespel.

Hum..ja, planerna ar lite andrade for Philip, som jag skulle aka till Brisbane med, ska inte aka forran pa sondag. Kanner verkligen att jag vill ifran Sydney nu, efter tre veckor, och se nagot annat. Men flygbiljetterna ar sjukt dyra, och pengarna rinner redan ifran mig. Sa far nog roa mig i Sydney i ett tag till som det ser ut just nu. Men,men. Blir nog bra.

godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar