2010-11-13

wake up, smell the roses

Hej.

Jag ar i Dalby nu. Har akt over varlden for att hamna i lilla Dalby, byn bredvid Sodra Sandby dar jag bor i Sverige. Lite omvag kan man ju tycka.

Igar var det soligt och jag solade i tradgarden tills vi skulle aka hit. Tre timmar i bil med coldplaymusik och vidstrackta Australienvyer. Skymningen som sakta foll. Den raka, langa vagen. Sadant som man bara vill spara i sitt hjarta.

Har i Dalby bor mammas kusin Astrid och Pastor Murray. Jag ar har med deras dotter Lisa och hennes man Aaron som jag bodde med forra vecka. Inte for att jag tror att ni hanger med, sa manga olika slaktingar som jag traffar. Jag hanger knappt med sjalv. Eller, jo, det gor jag ju. Men anda.

Vi har precis atit lamm med potatis och pumpa. Har ater man en massa pumpa. De ar gott. Och Murray vill lara sig alla svenska ord och uttalar "kaffe" "koffe".

Snart ska vi kolla pa film pa deras stora TV. Den heter nagot med autumn, filmen, tror jag.

Och det finns tydligen kortkommandon for åäö, men jag orkar inte skriva alt+en massa siffror varannan bokstav. Jag ar lat, forlat.

Nu har jag varit har en manad. Exakt en manad kvar ocksa. Haftigt! Det har varit en bra mandad. Nya manniskor, platser, familjer, situationer. Jag har lart mig en massa. Som att vaniljsas heter "custard" Och mer, som inte syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar