2010-11-25

vissa dagar är man ett med alla människorna i parken


Hej. Jag är i Melbourne nu. Sjukt mysig stad! Känner mig redan hemma. Just nu bor jag hos min kusin Maria. Hon bor i ett kollektiv med en sex andra. Jag sover i soffan i deras vardagsrum. Men i helgen är Maria i Perth så då får jag ett eget rum! Skönt. Har träffat Anna och Emelie nu. Sprang gråtande mot dem i tisdags kväll när jag kom. Det blev för mycket känslor bara. Vi var i svenska kyrkan på skandinaviskt cafe samma kväll. Jag var galet pepp och vi dansade polka där med några gamla tanter som hade dansträning. Haha. Efter att ha dansat lite mer när de gått kastade vi oss svettiga i poolen mitt i natten. Tills en granne kom och skällde ut oss. Då åkte vi hem. Igår var vädret fint och vi var på stranden. Sen åkte vi hem till Emelie och Anna och lagade lyxmat (ugnsbakade potatisar, rödbetor och sötpotatis med tzatziki och järpar.) På kvällen var vi på en nattöppen marknad med svenskarna från gårdagen och avslutade på en pub i stan. Och idag blir det efter sju timmars sömn och lite skype med lillasyster och mamma (plus pappa som spelade "rudolf med röda mulen" för mig) en dag på stan. Antingen ska vi till ett ställe där det ska finnas en massa second hand, eller kanske köpcenter med tanke på vädret. Idag öser regnet ner. Jag känner att jag reser med det dåliga vädret med mig. Men jag har sol i mitt hjärta så det spelar ingen roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar