2010-11-26

how he loves us

Godmorgon!

Här sitter jag en helt vanlig morgon i Melbourne och dricker te i en underbar kopp och äter resans godaste bröd. Ciabatta med oliv och vitlökssmak. Utanför har man fåglar blandat med byggarbete och stadstrafik. Så nära stan bor jag nu. Det är bara att gå ned från lägenheten. Jag har precis haft en liten morgonandakt. Man märker hur beroende man är av Gud när sådant försvinner, här i Melbourne bor jag inte med folk som tackar Gud för maten och går på bönemöten. Men Gud bor inte bara i Hillsong, Gud bor i mig. Det har varit så häftigt också att bara följa Guds kärlek under resan. Få leva i bönesvar på bönesvar och bara känna en stark visshet i sig om att Gud är nära.

Snart ska vi åka till ett litet område med en massa second hand och mysiga cafeer. Igår blev det mest en evigehtslång fika på starbucks för Emelie och Anna kom inte till stan förrän halv tre. Och jag köpte världens sötaste kjol med ballerinor på. Igår kväll åt vi kräftor och bakade kladdkaka med min kusin Maria som jag bor hos. Mysmys. Dags att byta om!

Ha en bra dag finaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar