2011-05-10

jag vet då inte hur man ber, men var det en bön då bad jag för oss


Idag sken solen igen. Högt och klart sken den. Jag och Ylva köpte med oss sallad från Green Castle och satte oss i botaniska trädgården. Där blev det prat och mat bland alla blommor och träd innan jag skulle iväg till jobbet. Så kul att jag träffar henne oftare nu, min fina Ylva.

På jobbet var det vaaarmt . Men jag var pepp ändå och fixade och sålde och läste i små böcker om att vara sann när det inte fanns så mycket att göra. Efter att ha räknat kassan och låst butiken tog jag mig till cellgruppen. Det blev kladdkaka och hejdå-kramar till Cecilia som flyttar till Göteborg. Blir tomt utan henne, sötaste flickan med gnisterögon.

Annars lyssnar jag mest på Lalehs skiva "me and Simon" och pratar i telefon med människor jag saknar och tänker, hoppas, längtar och är, sådär som jag brukar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar