2012-01-30

tiotusen meter upp i luften ser jag allt så klart

Idag har vi som går sociala profilen varit lediga med en enda uppgift : att skriva en tiominuters-predikan. Ångest. Till en början i alla fall, men jag kom igång ordentligt efter ett tag. Från att tänka att jag aldrig skulle komma upp i tio minuter blev plötsligt problemet att jag ville prata minst en halvtimme. Men efter att ha kört igenom det några gånger landade jag till slut på nio och en halv minut. Ämnet känns riktigt bra också. Så nu är jag supertaggad att få predika för klassen på onsdag!

Nu på kvällen har min bönegrupp varit hemma hos vår handledare av lärarna, Lina. Ätit godaste tomatsoppan och pratat i hennes fina lägenhet. Bra kväll! Men oj vad det ska bli skönt att få sova nu.


godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar