2009-10-02

du bär min luft i ditt bröst

Kom, alla ni som törstar, kom hit och få vatten, kom, även om ni inte har pengar! Förse er med säd, så att ni får äta! Kom och få säd utan pengar, vin och mjölk utan att betala! Varför lägger ni pengar på det som inte är bröd, er lön på sådant som inte mättar? Kom till mig och hör noga på, lyssna så får ni liv.

Mina planer är inte era planer, era vägar inte mina vägar, säger Herren. Liksom himlen är högt över jorden så är mina vägar högt över mina vägar, mina planer högt över era planer.

I glädje skall ni tåga ut och ledas hem i trygghet. När ni kommer brister berg och höjder ut i jubel, markens alla träd klappar händer. Istället för törne skall det växa cypresser, istället för nässlor myrten.

(delar ur Jes 55)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar