2013-07-25

bröllopsfotografen

När jag var i Peru fick jag frågan om jag ville vara med och fotografera på Erik och Zippies bröllopsfest. Jag träffade Erik och Zippie i Indien, och tänkte att det skulle vara kul att träffa dem och andra Indien-kompisar igen. När jag kollade i kalendern visade det sig att bröllopet var dagen efter jag och Stina skulle komma hem från Peru. Men jag skulle ju ändå landa i Stockholm så varför inte åka förbi på bröllop i Uppsala på lördagen? Så det blev så. Mina kompisar Lina och Hanna bodde passande nog i ett hus precis bredvid kyrkan så jag kunde passa på att träffa dem också. 

Jag fotograferade tillsammans med Emma och Rebecka, två mycket trevliga personer. Vår första uppgift var att ta bilder på alla som önskade grattis efter vigseln.
Sen skulle vi fotografera olika släktkonstellationer.
När vi kom till festlokalen blev det först bröllopsvals och sen middag.
Som gästbok hade de att man fick ta bilder med en polaroidkamera och klistra in i en bok. Kul grej!
Senare på kvällen kastade Zippie brudbuketten till ett hav av singeltjejer.
Innan brudparet skulle gå stod vi runt dem med tända ljus och sjöng välsignelsen. Fint!
Sen blev det städparty med musik till långt in på natten. Mycket bra dag! Trots att det var dagen efter resan var jag inte speciellt trött utan pepp på att få prata med Indienkompisar och lära känna nya människor. 

1 kommentar: