2013-08-06

lantlig augustifest

Efter Saras Möhippa åkte vi vidare på sommarfest hemma hos Anna som Emelie och Anna ordnat. Jag kom i träningskläderna sen dansen i parken så sprang in och duschade och bytte om innan jag gick ut och hälsade. En massa trevliga människor var där!
 
 Vi satte oss i ladan som de hade städat ut och pyntat med ljus, vita lakan och björkris. Dörren var öppen så man kunde se ut över fälten. Kändes som om vi var i ett reportage som skulle kunna heta "lantlig augustifest" i ett fancy magasin. 
 Vi åt kräftor, pajer, sallader, vattenmelon, hembakat bröd osv. Så gott! 
Jag hade på mig min studentklänning från TjallaMalla och tygskorna jag köpt i Köpenhamn.
Sen hade vi femkamp med Mikaela som lekledare och kastade stövel, spelade tennis med filtar och annat typiskt femkampigt. Mitt lag igelkottarna vann överlägset. Efteråt åt vi tårta och drack kaffe i ladan. Några tog fram gitarrer och började spela. Emelies och mina ögon möttes och vi sjöng Winnerbäckraden har du hittat rätt, kan du höra ditt skratt, kan leva vid en brant med ena foten över kanten? och jag bara kände i hela mig att detta var en fin kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar