2014-04-19

när det skymmer över stan

Wow, vilken glädje att få fota med systemkamera igen! Min försvann ju/blev stulen för mer än en månad sen, men nu är jag hemma på påsklov och har fått Annies kamera eftersom hon ändå knappt använder sin. Är mycket därför jag bloggat så lite sistone, har inte varit så inspirerande att fota med min lilla kompaktkamera. I alla fall, igår kväll var jag hemma hos Mikaela. Hon är snart färdig optiker och hade bjudit in till optikerforskning/tacokväll.
Vi fick sätta lappar i ögonen som mätte tårproduktionen. Man skulle ha lapparna tills de blev fulla av tårvätska, eller max fem minuter. Jag fick alltid ha dem fem minuter, har tydligen väldigt torra ögon vilket inte var bra enligt Mikaela. Men jag överlever nog ändå. Testet var hur koffein påverkar tårproduktionen så vi mätte före och efter vi svalt koffeintabletter.
 När vi forskat färdigt lagade vi tacos. Så gott att smula ner en massa tacochips i ju!
Så bra gäng! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar